Regulamin

Regulamin zakupów w sklepie internetowym www.serwisstihl.pl

Regulamin zakupów w sklepie internetowym www.serwisstihl.pl

 

    Postanowienia wstępne

        Sklep internetowy znajdujący się na stronie serwisstihl.pl jest prowadzony przez Garden & Forest Piotr Gajewski, ul. Kościuszki 14, 62-100 Wągrowiec, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 7661901985, REGON: 362946099

        Regulamin Sklepu jest zamieszczony na stronie internetowej serwisstihl.pl

        Sklep internetowy znajdujący się na stronie serwisstihl.pl stanowi platformę służącą:

            zawieraniu umów sprzedaży pomiędzy Nabywcami towarów a Garden & Forest Piotr Gajewski.

            dokonywaniu rezerwacji towarów znajdujących się w Sklepie Fizycznym przedsiębiorcy. W przypadku dokonania rezerwacji towaru umowa sprzedaży zawarta zostaje w siedzibie Garden & Forest Piotr Gajewski. Rezerwujący towar podejmuje decyzję dotyczącą zakupu po uprzednim umożliwieniu mu obejrzenia/zapoznania się z towarem w lokalu Sklepu Fizycznego u przedsiębiorcy. Stronami tej umowy są: podmiot rezerwujący towar i Garden & Forest Piotr Gajewski, za pomocą platformy internetowej. W przypadku rezerwacji towaru przez Klienta w  Sklepie Fizycznym informacje zawarte na stronie internetowej serwisstihl.pl są informacjami o sklepie, towarach oraz ich cenach.

        Zgodnie z art. 384 Kodeksu Cywilnego Regulamin stanowi część umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Garden & Forest Piotr Gajewski a Nabywcą

        Sklepem Internetowym Garden & Forest jest serwis internetowy dostępny pod adresem serwisstihl.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Towary poprzez zawarcie umowy sprzedaży z Garden & Forest Piotr Gajewski. Klient może także dokonać Rezerwacji towarów, a następnie zawrzeć umowę sprzedaży w  Sklepie Fizycznym.

        Przez Nabywcę należy rozumieć podmiot nabywający towary od Garden & Forest Piotr Gajewski za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się na stronie serwisstihl.pl

        Przez Rezerwującego należy rozumieć podmiot dokonujący rezerwacji towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego prezentowanego się na stronie www.serwisstihl.pl, w siedzibie Garden & Forest Piotr Gajewski.

        Przez Konsumenta należy rozumieć Nabywcę będącego osobą fizyczną określoną w art. 22¹ KC, dokonującą zakupu w Sklepie Internetowym znajdującym się na stronie serwisstihl.pl w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową.

        Garden & Forest Piotr Gajewski, jako Sprzedawca, jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w formach przewidzianych prawem, dokonującym w imieniu własnym i na własny rachunek obsługi produktów zamówionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się na stronie serwisstihl.pl, jak również świadczący usługi poboczne związane ze sprzedażą, takie jak przeszkolenie Nabywcy w zakresie obsługi urządzeń, serwisu urządzeń.

        Sklep Fizyczny jest dostępnym dla ogółu Klientów punktem sprzedaży współpracującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ze spółką Garden & Forest Piotr Gajewski. Sklep Fizyczny jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w formach przewidzianych prawem, dokonujący w imieniu własnym i na własny rachunek w lokalu swego przedsiębiorstwa sprzedaży produktów zarezerwowanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się na stronie serwisstihl.pl, jak również świadczący usługi poboczne związane ze sprzedażą takie jak przeszkolenie Klientów w zakresie obsługi urządzeń, serwis urządzeń.

        Rezerwujący towar, przy zawieraniu ewentualnej umowy sprzedaży towaru w lokalu Sklepu Fizycznego może zażądać od personelu Sklepu Fizycznego przeszkolenia w zakresie obsługi urządzeń. Szkolenie następuje przy wydaniu towaru i jest nieodpłatne.

        W przypadku zamówień składanych w Sklepie Internetowym przez Nabywców będących Konsumentami Regulamin stosuje się odpowiednio, przy czym w przypadku niezgodności jego zapisów z przepisami Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich; Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny stosuje się w miejsce zapisów Regulaminu odpowiednie przepisy w/w ustaw. Szczegółowe uprawnienia konsumentów zostały określone w dalszej części niniejszego Regulaminu.

        Niniejszy Regulamin wyłącza odpowiedzialność Garden & Forest Piotr Gajewski z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu, w stosunku do Nabywców produktów będących przedsiębiorcami. Ograniczenie uprawnień z tytułu rękojmi za wady nie dotyczy przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, którzy zawierają umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

        Nabywca staje się właścicielem zakupionego towaru w momencie całkowitej zapłaty za ten towar.

        W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosowane są przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie RP.

    Sklep Internetowy

        Wszystkie produkty w Sklepie Internetowym znajdującym się na stronie serwisstihl.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych.

        Dostarczony asortyment może znajdować się w otwartym opakowaniu oraz nosić ślady użycia, co wynika z przeglądu przedsprzedażnego wykonanego przez Garden & Forest Piotr Gajewski i nie stanowi jednocześnie podstawy dla Nabywcy do roszczeń z tytułu gwarancji bądź niezgodności towaru  z umową.

        Ceny podane w Sklepie Internetowym podawane są w złotych polskich (PLN) oraz są wartością brutto (zawierają podatek VAT).

        Garden & Forest Piotr Gajewski ma prawo do zmiany cen po przyjęciu zamówienia wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i za jego zgodą.

        Informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

    Składanie zamówień

        Zamówienia przyjmowane są tylko przez stronę internetową serwisstihl.pl.

        Warunkiem realizacji zamówienia w Sklepie Internetowym jest podanie przez Nabywcę poprawnych i rzeczywistych danych osobowych i korespondencyjnych, w tym wskazanie adresu dostawy wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia.

        Wybór asortymentu następuje poprzez wybranie opcji „Dodaj do koszyka” znajdującej się przy każdej pozycji.

        Poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy na ikonę przedstawiającą obrazek koszyka znajdujący się na żółtym tle uzyskuje się możliwość przeglądu koszyka oraz ewentualnej zmiany zamawianych ilości i rozpoczęcia procesu zamówienia.

        W celu kontynuacji procesu zamówienia należy wybrać opcję „Dalej” przechodząc jednocześnie do formularza danych do zamówienia, który należy dokładnie wypełnić, obowiązkowo uzupełniając wszystkie pola. Następnie, wybierając przycisk „Dalej”, należy przejść do kolejnego kroku.

        Przy składaniu zamówienia Klient określa rodzaj usługi świadczonej przez Garden & Forest Piotr Gajewski, z wykorzystaniem Sklepu Internetowego. Może to być:

            zakup towaru w Sklepie Internetowym z dostawą przesyłką kurierską lub

            rezerwacja towaru znajdującego się w wybranym Sklepie Fizycznym. Klient rezerwujący towar wybiera z listy dostępnej na stronie serwisstihl.pl Sklep Fizyczny, w którego lokalu będzie miał możliwość zawarcia umowy sprzedaży zarezerwowanego wcześniej towaru. System wysyła wiadomość e-mail na podany adres e-mailowy Klienta z prośbą o potwierdzenie zamówienia/rezerwacji towaru oraz wartością brutto zamówionych/zarezerwowanych towarów. Potwierdzenie następuje poprzez wybór linku podanego w e-mailu.

        Przy składaniu zamówienia Klient zobowiązany jest do potwierdzenia:

            iż wie, że złożenie zamówienia z zakupem towaru w Sklepie Internetowym wiąże się z obowiązkiem zapłaty ceny lub

            iż, wie, że złożenie z zamówienia poprzez rezerwację towaru znajdującego się w wybranym Sklepie Fizycznym, wiąże się z obowiązkiem zapłaty ceny w przypadku zawarcia umowy sprzedaży w tym sklepie.

        W przypadku, gdy zamówiony towar nie będzie dostępny, Garden & Forest Piotr Gajewski skontaktuje się z Klientem w celu ewentualnej zmiany zamówionego towaru, anulowania zamówienia lub uzgodnienia orientacyjnego czasu realizacji.

        W przypadku, gdy zarezerwowany towar nie będzie dostępny, Garden & Forest Piotr Gajewski/Sklep Fizyczny skontaktuje się z Klientem w celu ewentualnej zmiany zarezerwowanego towaru, anulowania rezerwacji lub uzgodnienia orientacyjnego czasu realizacji. W razie braku zarezerwowanego towaru w danym Sklepie Fizycznym, Klient otrzyma informację w mailu o dacie, w której może najwcześniej zgłosić się do Sklepu Fizycznego celem ewentualnego zawarcia umowy sprzedaż.

        Złożenie zamówienia towaru oraz rezerwacja towaru oznaczają akceptację zasad niniejszego regulaminu.

    Koszty dostawy zakupionego towaru w Sklepie Internetowym

        W przypadku zamówień o wartości do 1500 zł koszty spedycji w kwocie 30 zł obciążają w całości Nabywcę.

        Dla zamówień o wartości z przedziału od 1500 zł do 6000 koszty spedycji w kwocie 65 zł w całości obciążają Nabywcę.

        Dla zamówień o wartości powyżej 6000 zł koszty spedycji w kwocie 85 zł w całości obciążają Nabywcę.

        Dla zamówień na traktory ogrodowe, koszty spedycji w kwocie 200 zł w całości obciążają Nabywcę.

        Nabywca w momencie potwierdzenia zamówienia obowiązany jest zdecydować się na jedną z następujących form płatności: płatność on line poprzez system PayU, płatność przelewem (z góry), płatność przy odbiorze lub raty (raty – zgodnie z aktualną ofertą.)

        W przypadku dostawy do Nabywcy i płatnością przy odbiorze doliczane są dodatkowe koszty za obsługę płatności przy odbiorze w wysokości 10 zł.

        W przypadku dokonania rezerwacji towaru z w celu jego późniejszego zakupu w Sklepie Fizycznym Rezerwujący dokonuje płatności bezpośrednio w Sklepie Fizycznym przy zawieraniu umowy sprzedaży na zasadach ustalonych ze sprzedawcą.

    Realizacja zamówienia

        Po złożeniu zamówienia Nabywca otrzyma wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie złożonego zamówienia.

        Do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Nabywcą a Garden & Forest Piotr Gajewski dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Garden & Forest Piotr Gajewski przyjęcia zamówienia uprzednio potwierdzonego przez Nabywcę.

        Nabywca ma prawo anulować zamówienie w ciągu 24 godzin od momentu złożenia przez niego potwierdzenia zamówienia. Anulacji zamówienia dokonuje się drogą mailową na adres: gardenforestgajewski@gmail.com, wraz z podaniem numeru zamówienia.

        Orientacyjnym czasem dostawy jest czas realizacji zamówienia oraz przewidywany czas dostawy przesyłki. Przesyłki dostarcza firma kurierska DHL, DPD, InPost, FedEx. Przewidywany czas dostawy wynosi 48 godzin.

        Z powodu braku towaru i konieczności sprowadzenia go, ewentualnie konieczności dokonania czynności kompletacji sprzętu czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak niż do 30 dni od dnia zawarcia umowy z nabywcą będącym konsumentem. W powyższych przypadkach Garden & Forest Piotr Gajewski skontaktuje się drogą mailową z Zamawiającym w celu poinformowania go o zaistniałych okolicznościach.

        W przypadku nie dostarczenia towaru w terminie o którym mowa w pkt. 4 Nabywcy będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy.

        Towar jest wysyłany tylko w dni robocze (od poniedziałku do piątku). Sklep prowadzi odbiór osobisty towaru w Garden & Forest Piotr Gajewski.

        Realizacja zamówienia następuje od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 16.00. Do czasu realizacji zamówienia nie są wliczane dni świąteczne oraz dni ustawowo wolne od pracy.

        Nabywca sprawdza przesyłkę przy odbiorze pod względem jej kompletności, braku uszkodzeń, czego dokonuje w obecności osoby dostarczającej towar. W przypadku stwierdzenia przez Nabywcę przy odbiorze uszkodzeń mechanicznych zakupionego towaru, Nabywca ma prawo do odmowy przyjęcia towaru.

        Wskazane w pkt. 7 uprawnienie nie dotyczy uszkodzeń opakowania i śladów użycia urządzenia określonych w pkt. 2.2 niniejszego Regulaminu.

        Wraz z dostarczeniem towaru Nabywcy jest doręczany paragon fiskalny. Jeżeli w momencie składania zamówienia Zamawiający oświadczył, iż żąda wystawienia faktury VAT, wówczas:

            Nabywca nie będący konsumentem, otrzymuje fakturę w formie elektronicznej, którą Garden & Forest przysyła droga korespondencji elektronicznej na adres mailowy nabywcy. Faktura jest wysyłana w formie pliku pdf. Nabywca nie będący konsumentem, ma także prawo otrzymać fakturę VAT jeśli w terminie 7 dni od daty sprzedaży złoży stosowne oświadczenie na piśmie do Garden & Forest Piotr Gajewski i prześle oryginał paragonu fiskalnego na którym umieszczony został NIP Nabywcy. Żądanie umieszczenia NIPu na paragonie powinno zostać złożone w momencie składania zamówienia.

            Nabywca będący konsumentem, otrzymuje fakturę w formie elektronicznej wyłącznie w przypadku wyrażenia zgody na otrzymanie faktury w takiej formie, w formularzu składanego zamówienia. W braku wyrażenia zgody, nabywca będący konsumentem otrzyma fakturę w formie papierowej. Nabywca będący konsumentem, ma także prawo otrzymać fakturę VAT jeśli w terminie 7 dni od daty sprzedaży złoży stosowne oświadczenie na piśmie do Garden & Forest Piotr Gajewski i prześle oryginał paragonu fiskalnego.

 

 

        W przypadku dokonania rezerwacji towaru, rezerwacja będzie obowiązywać od momentu złożenia przez Rezerwującego potwierdzenia rezerwacji i trwać będzie przez 4 dni. Rezerwacja ulega automatycznej anulacji po upływie 4 dnia od momentu złożenia rezerwacji o godzinie 00.00. Rezerwujący może również dokonać anulacji złożonej rezerwacji drogą mailową na adres: gardenforestgajewski@gmail.com. W razie przekazania informacji, iż rezerwowanego towaru nie ma na stanie Sklepu Fizycznego, Rezerwującemu zostanie podane w mailu, kiedy towar będzie dostępny i rezerwacja trwa od wskazanej w tym mailu daty przez 4 dni. Rezerwacja ulega automatycznej anulacji w czwartym dniu o godzinie 00.00.

        W przypadku dokonania rezerwacji towaru – okoliczności dokonania jego zakupu, tj. miejsce i czas, zależne są od wyboru przez Klienta Sklepu Fizycznego oraz od godzin otwarcia  Sklepu Fizycznego.

    Gwarancja

        Wszystkie towary zakupione za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się na stronie www.serwisstihl.pl są objęte gwarancją Garden & Forest Piotr Gajewski.

        Szczegółowe warunki realizacji gwarancji na towar są określone w kartach gwarancyjnych, dostępnych na stronie serwisstihl.pl.

        Gwarancje są rozpatrywane i realizowane wyłącznie przez serwis Garden & Forest Piotr Gajewski. Adres punktu handlowo-serwisowego znajduję się na stronie internetowej Garden & Forest – www.serwisstihl.pl

    Zwrot zakupionego towaru

        Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Nabywca będący Konsumentem zawierający umowę na odległość ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towaru bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie, z zachowaniem formy dokumentowej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia zamówionego towaru nabywcy będącemu konsumentem lub wskazanej przez niego osobie trzeciej. Akceptacja postanowień niniejszego regulaminu równoznaczna jest z poinformowaniem Nabywcy o prawie odstąpienia od umowy w powyżej wskazanym terminie.

        W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą, a Nabywca będący Konsumentem zwolniony jest z wszelkich zobowiązań. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia odstąpienia od umowy Nabywca zobowiązany jest odesłać na własny koszt lub dostarczyć osobiście zwracany towar do Garden & Forest Piotr Gajewski (adres ul. Kościuszki 14, 62-100 Wągrowiec) odpowiedzialnego za realizację zamówienia Garden & Forest dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności jaki został wybrany przez konsumenta, chyba, że wyrazi on zgodę na zwrot na wskazany przez niego rachunek bankowy, niezależnie od wybranej metody płatności. W tym celu nabywca zobowiązany jest do wskazania nr rachunku bankowego.

        Jeżeli Konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

        Zwrotowi podlega poniesiony przez Nabywcę, najtańszy koszt dostawy towaru oferowanej przez Garden & Forest. Koszt odesłania towaru ponosi Nabywca.

        Garden & Forest zobowiązany jest do odbioru zwracanego towaru, dostarczonego do miejsca zamieszkania konsumenta, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą lub firmą spedycyjną.

        Kwota 100% ceny produktu wraz z  kosztami  najtańszej oferowanej przez Garden & Forest dostawy towaru poniesionymi przez Nabywcę zostanie zwrócona w terminie 14 dni od otrzymania o oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak nie wcześniej niż w chwili otrzymania od konsumenta zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania na adres Garden & Forest.

        Garden & Forest Piotr Gajewski nie przyjmuje żadnych przesyłek nadawanych przez Nabywcę za pobraniem, zawierających zamówiony u Garden & Forest Piotr Gajewski towar.

        Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

        Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Niezgodność towaru z umową

        Reklamacje składane rozpatrywane są w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym i ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Konsument ma prawo żądać jego naprawy lub wymiany.  Garden & Forest Piotr Gajewski może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. 

        W przypadku niezgodności towaru z umową Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy

            Garden & Forest odmówiła doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez wymianę lub naprawę z uwagi na nadmierne koszty

 

            Garden & Forest nie doprowadzi towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta lub niezgodność towaru z umową występuje nadal, mimo że Garden & Forest  podjęła próbę doprowadzenia towaru do zgodności z umową; brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia do zgodności towaru z umową Garden & Forest Piotr Gajewski nie ma możliwości doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez jego naprawę lub wymianę w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

        Konsument nie może odstąpić od umowy jeżeli wada jest nieistotna.

        Konsument zobowiązany jest do udostępnienia towaru. Odbiór towaru niezgodnego z umową następuje przez Garden & Forest Piotr Gajewski na jej koszt, po ustaleniu sposobu odbioru z konsumentem.

        Garden & Forest udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania. Nieudzielenie odpowiedzi przez Garden & Forest Piotr Gajewski w terminie 14 dni na reklamacje konsumenta jest równoznaczne z jej uwzględnieniem.

        Istnienie uprawnień Konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową wobec Garden & Forest Piotr Gajewski nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień z tytułu gwarancji. Zgłoszenie żądań z udzielonej Nabywcy gwarancji odbywa się na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej.

        Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Towary z elementami cyfrowymi

        Niektóre z oferowanych przez Garden & Forest Piotr Gajewski produktów zawierają treści cyfrowe. Powyższe oznacza, że dla ich pełnej funkcjonalności konieczne jest korzystanie z odpowiednich aplikacji. Informacja o konieczności wykorzystania aplikacji do obsługi urządzenia znajduje się w opisie każdego z urządzeń zawierających treść cyfrową. Dla poprawności działania aplikacji nabywca zobowiązany jest do pobierania i instalowania aktualizacji, zgodnie z wytycznymi znajdującymi się bezpośrednio  w samej aplikacji lub na stronie internetowej www.serwisstihl.pl. Brak zainstalowania dostępnych aktualizacji może skutkować brakiem prawidłowego działania samej aplikacji ( w tym jej kompatybilności) jak również ograniczać funkcjonalność towaru z elementami cyfrowymi.

        Konsument nie może powoływać się na niezgodność towaru z umową wynikającą z braku zainstalowania aktualizacji o której został poinformowany przez Garden & Forest Piotr Gajewski, jeżeli nie zainstalował jej w rozsądnym terminie.

        Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Zwrot zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego

        Klient ma prawo do nieodpłatnego zwrotu zużytego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Zwrot zużytego sprzętu może się odbyć wyłącznie w przypadku, gdy zakup nowego produktu dokonany zostanie w sklepie internetowym znajdującym się na stronie internetowej www.serwisstihl.pl i będzie obejmował produkt zużyty tego samego rodzaju, pełniący te same funkcje co sprzęt dostarczony. Zużyty sprzęt powinien być kompletny.

        W przypadku zakupu towaru w Sklepie Internetowym z dostawą przesyłką kurierską, chęć zwrotu zużytego produktu należy zgłosić drogą mailową na adres gardenforestgajewski@gmail.com w okresie nie dłuższym niż 14 dni od daty zakupu nowego urządzenia. Zwrot dokonywany jest po zweryfikowaniu przez Stiga Garden & Forest Piotr Gajewski dokonanych przez Klienta zakupów – w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia.

        W przypadku odbioru towaru w Sklepie Fizycznym, zużyty produkt może zostać oddany w momencie odbioru nowego urządzenia.

    Pozostałe postanowienia

        Prowadzący Sklep Internetowy dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na stronie internetowej informacje były zgodne ze stanem rzeczywistym. Ewentualne wątpliwości prosimy wyjaśniać kontaktując się z pracownikami działu handlowego Garden & Forest Piotr Gajewski pod nr telefonu505750841  lub pod adresem mailowym gardenforestgajewski@gmail.com

        Prowadzący Sklep Internetowy zastrzega sobie możliwość zmian poszczególnych parametrów towaru. W takich przypadkach Garden & Forest Piotr Gajewski skontaktuje się z Nabywcą, celem poinformowania go o zmianie parametrów. Nabywca podejmie decyzję o zawarciu umowy bądź rezygnacji z zamówienia.

        Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z wyrażeniem przez Nabywcę zgody na postanowienia niniejszego Regulaminu oraz potwierdza fakt zapoznania się z prawem odstąpienia od umowy wynikającym z obowiązujących przepisów.

    INFORMACJA

 

    zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (UE) 2016/679 („RODO”)

 

    Przy użyciu niniejszej informacji („Informacja”) Administrator (zdefiniowany poniżej) chciałby poinformować Państwa o celach i metodach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz

    o Państwa uprawnieniach wynikających z przepisów RODO.

 

  1. Kim jest Administrator.

 

    Administratorem jest Garden & Forest Piotr Gajewski („Garden & Forest” lub „Serwis STIHL”) z siedzibą w Wągrowcu (62-100) przy ul. Kościuszki 14, nr tel. 505750841.

 

  1. Garden & Forest przetwarza Państwa dane osobowe w celu:

 

  1. a) zawarcia i wykonywania postanowień umowy sprzedaży zawieranymi w ramach sklepu internetowego, w tym, między innymi, do wysyłki zakupionego produktu, zarządzania pomocą techniczną, obsługi posprzedażowej oraz wykonania prawnego obowiązku, który spoczywa na Administratorze w  celach rachunkowych i księgowych itp. odpowiednio na podstawie art. 6 ust. 1 lit b lub c RODO,

 

  1. b) dostarczania Państwu informacji handlowych o produktach i usługach oferowanych przez Garden & Forest (marketing) oraz włączenia Państwa do badań rynkowych w związku z produktami i usługami oferowanymi przez Stiga na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO,

 

  1. c) przeglądania Strony Internetowej oraz wysyłania odpowiedzi na Państwa konkretne zgłoszenie, w tym między innymi wysyłanie Państwu technicznych informacji o produktach Stiga, zarządzanie Państwa dostępem do bazy danych mediów Stiga itp. na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO,

 

 

 

  1. Charakter przetwarzania danych osobowych i konsekwencje odmowy.

 

    Przetwarzanie Państwa danych osobowych stanowi w przypadku:

 

  • pkt 1 lit a powyżej stanowi obligatoryjny element procedury zawarcia i realizacji umowy sprzedaży, wobec czego odmowa podania przez Państwa danych osobowych, które mogą zostać wyraźnie określone jako obowiązkowe skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy sprzedaży przez Garden & Forest,

 

 

  1. Okres przechowywania danych.

 

    Garden & Forest będzie przetwarzać Państwa dane osobowe w celach podanych:

 

  • w pkt 1 lit a powyżej jedynie przez okres konieczny dla zawarcia i realizacji umowy sprzedaży oraz wykonania wszelkich obowiązków prawnych ciążących na Garden & Forest

    wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa unijnego lub prawa polskiego. Państwa dane osobowe podlegać będą przetwarzaniu przez Garden & Forest przez okres odpowiadający długości okresu przedawnienia, a następnie zostaną usunięte,

 

  • w pkt 1 lit b, c powyżej jedynie przez okres do momentu cofnięcia udzielonej przez Państwa zgody lub jedynie przez okres  konieczny do umożliwienia zarządzania Państwa zgłoszeniem.

 

 

  1. Metody przetwarzania Państwa danych osobowych.

 

    Państwa dane osobowe będą przetwarzane, zgodnie z postanowieniami RODO, na piśmie lub w drodze elektronicznej, w celach podanych powyżej oraz przy wykorzystaniu odpowiednich metod, służących zagwarantowaniu bezpieczeństwa i poufności danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO.

 

  1. Jakim podmiotom Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane i kto może mieć do nich dostęp.

 

    Garden & Forest przekazuje Państwa dane osobowe innym podmiotom będącym uprawnionymi organami publicznymi, jednostkami lub innymi podmiotami, które mogą otrzymywać dane w celu wypełniania ciążących na nich obowiązków prawnych, a którym Serwis STIHL jest zobowiązany udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

 

    Dla celów opisanych w punkcie 2 powyżej Państwa dane osobowe będą udostępniane pracownikom, zewnętrznym konsultantom i ogółowi personelu Garden & Forest, działającym jako osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych, wyznaczonym jako wewnętrzni pracownicy oddelegowani.

 

    Ponadto, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez następujące osoby trzecie:

 

  • dostawców usług związanych z zarządzaniem systemem IT;

 

  • dostawców usług związanych z obsługą prawna, kadrową i księgową;

 

  • dostawców usług związanych z transportem przesyłek;

 

  • banki i inne instytucje finansowe (w związku z zarządzaniem Państwa płatnościami);

 

  • organy administracji publicznej;

 

  • innych dostawców usług.

 

    Powyższe podmioty będą działać w niektórych przypadkach jako autonomiczni administratorzy, a w niektórych przypadkach jako podmioty przetwarzające wyznaczone przez Administratora zgodnie z art. 28 RODO. Państwa dane osobowe nie będą udostępniane do wiadomości publicznej.

 

  1. Państwa prawa jako osób, których dane dotyczą.

 

    W związku z przetwarzaniem przez Serwis STIHL danych osobowych mają Państwo prawo do: wglądu, przeniesienia, sprostowania, usunięcia swoich danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania, a także do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz przenoszenia danych (jeżeli będzie to możliwe). W przypadku kiedy podstawą przetwarzania danych osobowych będzie Państwa zgoda, można ją wycofać w każdej chwili, tak łatwo, jak zgoda ta została udzielona. W przypadku, kiedy Państwa dane będą podlegały automatycznemu przetwarzaniu (profilowaniu), o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO zostaną Państwo poproszeni o wyrażenie na to dodatkowej zgody. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 

    Powyższe prawa mogą być wykonane po kontakcie z Garden & Forest przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w punkcie 1 powyżej. Prosimy pamiętać, że możemy poprosić Państwa o weryfikację tożsamości przed przystąpieniem do wykonywania dalszych czynności na Państwa prośbę.

 

    Jeżeli dopatrzą się Państwo naruszeń ze strony Garden & Forest, co do bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

    Pozasądowe rozwiązywanie sporów

 

    Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/11/UE z dnia 21 maja 2013 r. w przypadku zawarcia przez konsumenta umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, na terenie Unii Europejskiej, możliwe jest rozwiązywanie sporów za pośrednictwem platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL

 

    Jednocześnie informujemy, że skorzystanie z alternatywnych metod rozstrzygania sporów jest dobrowolne. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń Klienta w procesie reklamacyjnym,  Garden & Forest Piotr Gajewski, każdorazowo poinformuje o tym, że nie wyraża zgody na pozasądowe rozstrzygnięcie sporu.